11 september 2011

Soffor och kantareller


Sitter och slöar framför datorn med magen full av kantareller. Och ändå har vi jättemycket i frysen också. Fick en hel kasse idag, tack pappa och mamma!

Inga loppisar i helgen. Däremot var vi på IKEA idag. Det ska köpas soffor, och för en gångs skull ska familjen Åkesson köpa NYA möbler och inte begagnade! Det ni!
Egentligen gillar jag inte IKEA alls, speciellt inte på helgerna. Alldeles för mycket stressade och köpgalna människor. Nu är sofforna iallafall beställda och kommer om fyra veckor. Ska bli kul att göra om i vardagsrummet lite. Kanske kommer det nån bild sen...

Burken till höger, med brunt lock fick jag av min farmor för länge sedan. Nån gång på 70-talet måste det ha varit. Den har hängt med sedan dess, nästan alltid stått framme faktiskt. Glad och lite förvånad blev jag när jag hittade burkkompisen till vänster för ett par kronor på en loppis. Undrar om den finns i ännu fler modeller?...

1 kommentar: