8 februari 2012

Kryddstark utmaning


Retrolux kom med en utmaning: salt och peppar, hur serveras de hos dej? Jag är ledsen, men jag är jättetråkig i det här fallet, här ställs kryddburkarna fram på bordet rätt upp och ner, som de är köpta i affären. Har inte ens tänkt tanken att ha kryddorna i något annat.


Men jag kan ju tala om att på stringhyllan i köket står dessa skönheter, tomma, enbart som prydnad.
Nåja, en krydda för ögat iallafall!


Fast när jag tänker efter så serveras ju flingsaltet i denna lilla burk. Nej framöver blir det nog lite kryddburksspaning för min del på loppisar... Ska bli kul att se vad ni andrar visar upp.

3 kommentarer:

  1. Jag gillade den här utmaningen, den fick även mig att inse att jag nog har utrymme för några salt- och pepparkar till! ;)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha...jag ställer nog också "dom" vanlig stora kryddburkarna på bordet. Men jag borde nog tänka om.

    SvaraRadera
  3. Ibland är det svårt att blanda funktionen med formen i tanken, trots ändamålet med formen ;)

    Den där lilla kvarnen på tre ben var ju häftig :)

    SvaraRadera