26 december 2012

Annandagen


Så var julafton över för det här året. Här hemma råder ett stillsamt lugn just nu. Sitter och funderar på om jag ska trotsa regnet(!) och gå och köpa en blomma till mamma. Vi ska dit i kväll på annandagsmat. Efter en extra titt genom fönstret faller nog lotten på att jag tar bilen till affären.
Jag vill passa på att tipsa om ett otroligt mumsigt recept som jag hittade på Sandras blogg, tomteskumsfudge. Gjorde dubbel sats till julafton, men det finns inte en smula kvar. Testa det, busenkelt och skitgott. Funkar även efter jul, kanske läge att hamstra ett lager nu i januari när skumtomtarna brukar reas ut. Tack Sandra!




I blomstergruppen jag fick av mamma o pappa på julafton stod detta tomtepar. För mig två välkända julpynt då jag minns dem väldigt väl från när jag var liten. När julpyntet plockades fram var det väldigt viktigt att de fick stå tillsammans, eftersom de var ett par tyckte jag. Och de varit tillsammans sedan 70-talet är det bäst att de får fortsätta vara det. Nu står de tätt samman på mitt hallbord.

1 kommentar: