1 juli 2013

Rimforsa marknad



I helgen var det marknad i samhället där jag bor. Och med tillhörande loppis där intäkterna går till ortens idrottsförening. Det är en sådan loppis med avspärrningar där ett band klipps på givet klockslag. Och då är det snabbhet och vassa armbågar som gäller! Tokigt, men jag måste erkänna, lite kul också.
Nu blev ju inte utdelningen så himla stor i år och det berodde helt enkelt på att det inte fanns så mycket av värde i mina ögon. Men ytterligare två Ultima Thuleljusstakar, tre Stinatallrikar (till min dotter Stina) och smörgåsbestick med bakelitskaft i orginalkartongen får jag väl ändå vara nöjd med, eller hur?

1 kommentar:

  1. Stinatallrikarna är verkligen superfina. Kul att din dotter heter det. Åt själv varje middag genom hela 70-talet på dessa.

    SvaraRadera