28 augusti 2013

Teak, teak, teak...

Idag postar jag ett inlägg som jag egentligen tänkte slänga ut för en månad sedan, precis när vi kommit hem från Danmark. Men annat har kommit emellan samt att min lilla digitalkamera har legat bortglömd och det var på den dessa bilder fanns. För bilder kommer det nu, var så säkra...
På Amager i något som jag skulle kalla för en nedlagd industribyggnad hittade vi verkligen en loppis som jag aldrig ska glömma. Teakmöbler i alla väderstreck, så långt ögat nådde och för första gången i mitt liv var jag riktigt, riktigt ledsen att vi inte var utrustade med ett tomt släp och en fet plånbok. För då hade jag shoppat loss!
Jag leker fortfarande med tanken att åka dit igen, handla på mig massor, och sedan starta loppisaffär här hemma...
Jag vet inte var prisnivån låg, det fanns inga prislappar på någonting. Och försäljaren uppmades man, via lappar lite här och var, att  ringa om man såg något av intresse. Och efterson jag ändå inte kunne handla något så ringde jag inte.
Här kommer min bildkavalkad, håll till godo...

Jag tycker att det kan vara knivigt att hitta fyra likadana stolar när man vill ha det. Här var det dussintals av varje...





Min favoritmöbel. Åh vad jag ville ta med den hem!




Några av alla speglar...



Ett skrivbord, någon?





Snyggaste stolen

Köksbord och matsalsbord. Säkert hundratals.



9 kommentarer:

  1. oj vilket överflöd. Jag förstår att du gärna hade ett släp med dig..eller en lastbil!

    SvaraRadera
  2. Rätt säker på att det där är någon form av himmelrike. HERRE. GUD. Så mycket fint så jag får ont i mina stackars ögon.

    SvaraRadera
  3. Jag blir åxå imponerad! Det är i sådana stunder då man vill ha pengar och mer utrymme. Den turkosa soffan säger jag bara,,,,hmmm ;)

    SvaraRadera
  4. Har aldri sett lignende! Teakparadis!!!

    SvaraRadera
  5. Oj vilka mängder! Det slog Sweden Antiques möbellagar som jag annars tycker är enormt.

    SvaraRadera
  6. Tack för fantastiska bilder. Kommer ni ihåg namnet på stället? Har försökt hitta information men har ej lyckats.

    SvaraRadera