27 januari 2014

Dagens smurf



Inget får en väl att minnas och vara nostalgisk som gamla leksaker. Det har tom gått så långt att jag köpt leksaker på loppis bara för att "en sån hade jag när jag var liten". Man minns, och saknar. För tyvärr är det ju inte så, att man sparar allt, eller är det tur kanske...
Men lite finns iallafall bevarat, bla mina gamla smurfar. De är alla från 70-talet och lekta flitigt med, och har sedan plockats fram en vända till när mina barn var små. Nu ligger de nerpackade igen (i väntan på barnbarnen?)
Igår när snön ven utanför husknuten och jag inte hade något annat viktigt för mig tog jag fram och fotade dem. Smurferna blev såglada och korten blev bra!
Så denna vecka får bli en smurfvecka. En om dagen kommer de att visas. Det är naturligtvis inte hela samlingen. Men jag visar de bästa, de man lekte mest med.


Först ut är stenålderssmurfen, eller vad han kan heta. Min absoluta favorit. Kanske för att den var röd och hade hår istället för luva. Sen har han ju så glad mun också.

1 kommentar:

  1. Åhh jag har en muskelsmurf som jag gillar mycket....en gång ville en hantverkare köpa den för vilket pris jag än sa men jag gav inget pris för den skulle bo kvar hos mig...:-)

    SvaraRadera