10 februari 2014

Helgens lopp


Helgens loppisutflykt till Linköping bjöd på  lite smått och gott. Mycket fina grejor, inget som jag egentligen behövde, men så är det ju alltid...


Jag älskar de här flätade plastkorgarna, har flera stycken i olika former och med olika motiv. Fulsnygga på något vis är de.


Sex djupa tallrikar till min Isoldesamling för en tia stycket. Helt OK pris för snygga tallrikar.



Två tavlor som jag inte har någon aning om var jag ska hänga, det finns helt enkelt ingen plats på väggarna. Men jag tyckte de var snygga, och då kan man ju omöjligt lämna kvar dem. Jag får helt enkelt stuva in dem i lämpligt skåp så länge.


En tysk vas som jag köpte av den anledningen att jag visste att det stod en storasyster och väntade i fönstret här hemma redan. Och två är ju snyggare än en.


Samlingen med Norrmankeramik växer stadigt. Och det är så roligt när man hittar någon sak (eller två) som man inte redan har! 


Ytterligare en Sunflowerljuslykta till samlingen. Nu börjar det bli en liten dekorativ grupp. Ganska läcker när alla är tända faktiskt. Såg förresten en, den största varianten tror jag, gå på Tradera igår för 630(!) kronor.
Nog för att jag sett att de ökat i pris, men var inte det lite väl högt?? Inget pris jag skulle betala iallafall.

1 kommentar:

  1. Många fina fynd. Mina favoriter är fjärilstavlan och så brödkorgen. Vet ju inte vad du gett för korgen men dom få jag sett har kostat ett par hundra och har då fått stå kvar.

    SvaraRadera