10 april 2014

Gamla förpackningar


Det är något visst med gamla förpackningar. Är sedan innehållet intakt är det ju ett extra plus i kanten. De här två följde med hem bara för att kartongerna var så underbara. De var igentejpade men lappar utanpå lovade ett komplett innehåll. Jag litade på det och betalade.


Och nog var de kompletta alltid. Med purépressen (som turligt nog var orange!) följde tom ett reklamblad med bilder på andra för den tiden oumbärliga produkter. Kul att läsa.


Med viss skepsis tar jag del av denna kakspritsares"förträfflighet". Meningen är att man ska placera valfri hålskiva (finns hur många som helst att välja på) i behållaren, mosa i kakdegen och sedan genom hålen trycka fram de mest fantastiska kakmönster. Låter ju busenkelt, eller...
Inte kan det väl gå?? Hur ska jag få ut kakdegen i de pyttesmå hålen? Kräver en lös deg kan jag tänka och hur ska man då få så underbara kakblommor, om degen är simmig?
Som ni kanske förstår bara måste detta provas. To be continued....


Förresten är det någon som samlar på Husmoderns köksalmanack och saknar den från år 1956? Jag har två, råkade köpa dubbelt, så är det någon som vill ha den skänker jag gärna bort den. Skicka bara ett mail, först till kvarn...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar