13 juni 2014

Gränsen är nådd


Om man kommer hem till oss kanske man undrar varför det står en trave med sex Vinetatallrikar på köksbänken. De är nydiskade, alldeles rena, men de står på bänken.
Nu ska jag berätta varför. Skåpen är fulla, det finns ingen plats! Förr har det alltid gått att "lirka" in nyinköpta fynd på ett eller annat sätt, men inte längre. Nu är gränsen nådd, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Nån som har ett förslag? Jag vill tillägga att köpstopp (som min man föreslog en gång) är inget alternativ, känns inte rätt liksom, inte redo för så drastiska åtgärder ännu.  
Jag får väl ta mig en titt om det är något annat som jag skulle kunna avvara, men det är tveksamt...
Tills dess får de stå på bänken.

3 kommentarer:

  1. Tallrikarna kan väl stå i brödburken?! Brödet går väl alltid att trycka in någon annanstans. Mjukt bröd är väl inte så hälsosamt? Fortsättningsvis serverar du bara hårt bröd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jäklar vad smart! Saken är den att personligen äter jag själv uteslutande hårt bröd, så mig innebär det ingen förändring för. Gäller bara att övertyga övriga medlemmar i klanen. Ska ta upp det vid frukosten imorron...

      Radera
  2. Jag slängde ut böcker och började packa in porslin och glas i bokhyllan. Sen kom jag ut ur garderoben och började helt enkelt kalla det porslinshylla istället.

    SvaraRadera