3 september 2014

Sista besöket i Djupdalen (för i år)



Nu närmar sig hösten med stormsteg, och i lördags var det sista gången bästa sommarloppisen i Djupdalen hade öppet. Jag var förstås där och rotade bland grejorna en sista gång innan de stängde.
Denna tavlan tyckte jag var så härlig. Visserligen lite sunkig, men bara jag fick ta isär och rengöra den ordentligt blev den riktigt fräsch och fick en plats i hallen där en något mörkare och murrigare målning hängt förut. Tyckte att det behövdes lite sommar inne nu när vi går mot mörkare tider!


Den här lite märkliga figuren fick följa med hem också. Gick liksom inte att lämna honom kvar. Vad han själv tycker om flytten låter jag vara osagt då han redan blivit attackerad av katterna två gånger och fått håret bortslitet. Men med håret ditlimmat har han blivit lovad en tryggare kattsäker plats så då ska han väl känna sig lugn kan jag tycka.


1 kommentar: