28 juni 2015

Kornischer


Igår hade jag turen att hitta hela fyra kornischer på samma loppis. De två till vänster är lika långa och har samma färg och bredd, så de har jag tänkt skarva ihop till en längre. Den till vänster är nog ekfanér skulle jag tro, och den ska upp i sovrummet, passade perfekt i längd. Men först ska de få en rejäl rengörning, det följde med både klisterrester (det var limmat tyg på två av dem) och spindelnät på köpet.
Men det får man kanske ta när man ger bara tjugo kronor för alla fyra tillsammans!

3 kommentarer:

  1. Vilket fynd, jättefina! Kan krasst konstatera att jag nog måste montera upp de kornischer som jag monterade ner när vi flyttade till mormors hus för 9 år sedan. Tur att jag sparade allt :) / Carina

    SvaraRadera
  2. HEJ!
    Jag letar förtvivlat efter hur man sätter upp dessa gamla fina kornischer? Hittar inga bilder på nätet än så länge. Hur var hållarna till dessa? Vet du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag sätter ett vinkeljärn i lämplig storlek på väggen och sedan trär på kornischen i det fäste som för det mesta redan sitter på den. Du ser ett par sådana fästen på bilden, men skruv som man skruvar fast vinkeljärnet med, då sitter kornischen stadigt.

      Radera