20 augusti 2015

Stolarna klara!



Och så var de då äntligen färdiga, efter dagar av slit. Detta var en modell som jag nog inte ska ge mig på att klä om igen, iallafall inte mitt i 25-gradiga sommarvärmen. Det var lite pilligt om man säger så...
Bara en riktig idiot tillbringar en helg inomhus med två stolar än ute i det vackra sommarvärmen. men jag hade bestämt mig för att få dem färdiga den här veckan, och skiner då solen, vad kan jag göra åt det? 
De var i så illa skick att både tyg och all stoppning var tvunget att bytas, så då blev det ju ännu lite merjobb.
Nu är de iallafall klara, och jag är nöjd!



Så här såg de ut innan. Hade inte tyget varit så slitet och luktat så illa hade jag nog behållit dem som de var, för jag gillade färgen på tyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar