10 september 2016

Bakluckeköp

Tog med mig ena dottern och åkte på bakluckeloppis idag. en sån där galet billig bakluckeloppis där allt nästan skänks bort. Där folk rensat sina förråd och sedan verkligen vill bli av med allt..
Där köpte jag en hel påse med gamla påsksaker för bara fem kronor! Jag såg inte allt som var i påsen eftersom den var igenknuten, men köpte den för de kitschiga äggen med blommorna. När jag sedan i botten på påsen hittade fyra av dessa plastkycklingar som jag varit på jakt efter ett tag, ja då kändes fem kronor som ett MYCKET bra pris för alltihopa!

Och på ett bord stod en grön telefon och kostade bara tjugo kronor. Så visst köpte jag den. Även om jag inte alls innan visste att jag behövde en grön telefon så kändes det som ett synnerligen bra köp.
Snygg är den, och fungerar gör den också!
Men det är klart, jag får nog lära barnen hur man ringer på den...

2 kommentarer:

  1. Ojoj vilka fynd du gjorde. De där plastkycklingarna har jag också letat efter och har med tiden så många att de räcker till ett påskris bara de. Härlig nostalgi.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd! Har ett par av dom där små kycklingarna och dom var inte direkt gratis.Kul med telefonen!

    SvaraRadera