24 januari 2017

Finsk lycka!

 Jag har en dröm, och det är att få ihop till en komplett glasserie av Ultima Thule. Och då pratar vi begagnat, jag är alldeles för snål (läs: ekonomisk) för att gå och köpa dem nya.
Då skulle jag ju också gå miste om själva letandet och samlandet, och det vill jag ju inte... Det är ju en sport i sig. Å andra sidan tar det VÄLDIGT lång tid att få ihop till alla glas.
Så tänk vilken lycka när jag förra veckan, i en antikaffär i Linköping ser 6 rödvinsglas i skyltfönstret.
Nu har ju inte antikaffärer på något vis loppispriser, men de var ändå så pass billiga att det kändes som ett alldeles jättebra kap att köpa dessa glas.

 Och se, de hade fler delar som jag saknade, så när jag ändå var i farten fick jag med mig tillbringaren hem också! Den som är så dyr i nypris hade jag aldrig ens trott att jag skulle hitta begagnad...

...men ibland ska man ha tur!

1 kommentar:

  1. Från att inte gillat de här glasen något vidare tycker jag numera de är jättefina.

    SvaraRadera