19 juli 2017

Snurrfåtölj

En sak har jag förstått och kommit underfund med, och det är att denna sommaren inte kommer att likna någon annan sommar jag upplevt tidigare. Vet inte ens om vi kommer iväg på någon semesterresa än. Min sjukdom och medicinering sätter gränserna och då får vi vackert rätta oss därefter.  Bla fick en Pragresa i börja på sommaren (som vi bokat sedan länge) ställas in då jag drabbades av en infektion (en vanlig förkylning som fick fäste i min kortisonproppade kropp ) som krävde stark penicillinbehandling. Det var riktigt surt! :(
Nu är penicillinkuren avslutad, och "peppar, peppar" nu börjar jag faktiskt få tillbaka lite ork.


Vill visa ett kanonköp jag gjorde för ett par veckor sedan. För femtiolappen fick jag denna underbara snurrfåtölj med mig hem. Den var fräsch, men jag har förstås ändå rengjort den så noga det bara går. Lite nojjig är jag, man vet aldrig vad begagnade möbler har varit med om förut, vad som finns gömt i gammalt tyg och stoppning. Kanske kommer jag att klä om den helt (i brunt eller orange) så småningom. Men just nu har jag inte orken, så då får den fortsätta att vara grön ett tag till iallafall. Visst är den fin?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar