1 december 2017

Retrobloggarnas julkalender #ljusstake

Så här års brukar vi retrobloggare ha en gemensam julkalender där vi varsin dag presenterar och skriver om något juligt. I år finns vi på instagram under #retrobloggarnasjulkalender2017.
Då jag är en av de få människor i detta land som inte har instagram får jag försöka hänga på här i bloggen istället, varje dag med ett nytt tema.
Dagens ord är ljusstake, och jag bestämde mig för att visa upp hur det faktiskt kan te sig i ett retrohem så här dagarna innan första advent och alla ljusstakarna tas fram för besiktning!
Som synes fungerar de alla. Men varje år ställs jag inför samma dilemma, stakarnas antal överstiger med råge antalet rum vi har i huset, så alla får helt enkelt inte komma fram, utan jag har ett litet reservlager att ta av.
Jag har tre retrostjärnor också som jag tänkte hänga upp i något ledigt fönster...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar