25 oktober 2012

Första snön


Hemkommen efter två dagars ekonomikurs i huvudstaden. Det är alltid roligt att komma iväg på kurs och framför allt till Stockholm där man inte är så ofta. Men tempot och stressen som jag upplever där tar fullkomligt knäcken på mig och efter två dagar vill man inget annat än att åka hem "till landet".
I söndags var jag på loppis i Cupolen i Linköping, hittade inte så mycket, men ofta blir man mätt av allt ögongodis man ser, och det är ju så att man kan inte köpa allt...
Men en kasse grejer hade jag allt med mig hem.



Ett stort uppläggningsfat från Gabriel. Har två mindre i samma serie redan.



Erik Koldburk (samlar på de bruna), nötknäppare och pytteliten teakbricka - bra och användbara saker allihopa.



Ja,med endast två månader kvar till julafton är det väl ändå dags att börja tänka på julpyntet, eller? Två söta trätomtar och två härliga juldukar var de julrelaterade fynden denna söndag.



Dukarna var märkta med GS, och jag med fullständig nollkoll på textilier vet inte alls vad det står för, men kanske nån annan vet?



Apropå julen, så såg det ut så här i trädgården idag. Första snön, och här i Östergötland tycker vi att det är lite väl tidigt. Fast en fördel kan jag genast se, löven på marken täcks rätt så effektivt av snön= ingen lövräfsning idag, synd bara att den inte kommer att ligga kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar