13 april 2014

Gott och blandat


Jag älskar Iittalas alla glas, och eftersom jag ännu inte kan bestämma mig vilken variant jag gillar bäst, köper jag allt jag kommer över. Detta har resulterat i en brokig och spretig samling i ett alltmer överfullt vitrinskåp.
Idag kom jag över fem stycken snaps/likörglas i Kekkeritserien. Vackra som tusan.


En höna, Gabriel tror jag, och dessutom vill jag minnas att det ska finnas en stilig tupp som hör till. Men den ska jag väl också hitta så småningom...


Små gamla porslinkatter med rosiga kinder och vippande ögonfransar är jag svag för. Nu är prylhyllan på väggen snart full, men om jag klämmer ihop dem lite ska jag nog få plats med ett par till!
 

En till Syco-burk till samlingen. Denna blir nummer fem i samlingen. 

3 kommentarer:

  1. Gratulerar till fina fynd. Hönan gillar jag skarpt. Själv hittade jag en snygg jacka i Falerum och vackra hustrun fyndade en snygg ljusblå kavaj, en blårandig tröja och en matchande schal. Å maten hos MariNettes var som vanligt av högsta klass.

    SvaraRadera
  2. Fina prylar....gillar också Iitaalas glas....fin fina!

    SvaraRadera
  3. Hönan är mycket riktigt Gabriel.Jag älskar den. Jag blev så glad när jag såg katterna. Vet du hur gamla de är? Jag har en likadan som min mamma fick som barn. Hon är född 1940.

    SvaraRadera