10 maj 2015

En lördag med bara lite loppis


Denna helg har bjudit på en till synes outhärdlig kombination, Stadsloppisar och bakluckeloppisar i länets alla hörn samtidigt som man själv är fullbokad och inte har tid med en endaste en!
Men ett snabbt stopp på Hjärta till hjärta hanns iallafall med, jag är på jakt efter en bäddsoffa och ville kolla in möbelavdelningen lite extra.
Nu hade jag ingen bäddsoffa med hem, men väl denna snygga fotölj. Nu behöver den kläs om, tyget är lite ofräscht och färgen lite väl mycket tivoli för mig. Det syns inte på bilden, men färgställningen är orange och rosa....
Den är jätteskön att sitta i och som synes har den fått godkänt av familjens fyrfota medlemmar. Jag hade knappt ställt ifrån mig den i hallen förrän de var där och inspekterade! Sedan dess har de turats
om att ligga i den. På bilden är det Kakan som intagit den, och den uppmärksamme kan se en något sur Puzzel nere i högra hörnet som tycker att det är hennes tur nu! "-Matte ta bort henne" säger blicken!

                       

En Ekebykruka med fat följde också med hem.


En UltimaThulekaraff, den lilla varianten hittade jag också. Till min stora lycka. :)


En städsmurf som ska få bo på mitt kontor. Är man lokalvårdschef till yrket måste man ju ha en städsmurf på skrivbordet, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar