9 april 2016

Marguerites blåbär


Det är svårt att motstå Marguerite Walfridsons härliga porslin som hon gjorde för Ikea på 70-talet.
Jag har länge samlat på midsommarservisen, och blev lite extra glad då jag i veckan hittade några delar från bärserien. För bara femtio kronor blev fyra djupa tallrikar och en stor serveringsskål mina. Hade inga sådana förut, men nu tänker jag hålla loppisögonen öppna efter fler...
Nedan bjuder jag på lite bilder från arkivet, en bråkdel av det som finns här i skåpen!







1 kommentar:

  1. Härliga koppar! Tänker ofta att man skulle ha B&B så man fick anledning att köpa alla läckra servisdelar/möbler/tyger när de dyker upp på second hand.
    Hur får du plats med alla fynden? Jag har fullt i köksskåpen & skänkar/byråar.
    Principiellt köpstopp funkar rent praktiskt inte, så några fynd kommer med hem då & då.
    Gillar inte den avskalade stela smaklösa 50/60-talsinredningen eller 70-talets kulörorgie men enskilda läckra objekt finns ju och ofta är det ju mkt bra hantverk i möblerna. Mvh Gurra

    SvaraRadera