13 december 2017

#sjunga

Idag har det varit en sån dag då jag velat sjunga hela dagen. Inte för att jag på något sätt blivit inspirerad av Luciorna som dyker upp både här och där. Jag är väl en av de få i landet som tycker att just luciafirandet är en mycket märklig och lite skrämmande företeelse, och vill helst inte bevittna ett endaste luciatåg om jag slipper.
Nej, anledningen till mitt glada humör syns på bilden. En sjuringars Festivo, och den är numera min. Denna bilden fick jag från min dotter i morse med texten "Vilken var det du saknade. 600 kronor på Myrorna". Min dotter bor i Stockholm och passerar Myrornas butik på söder varje morgon då hon går till jobbet. Nu kan ju 600 verka som mycket pengar, men de som vet vad en sjuringars kan gå lös på förstår mig då jag inte ens tvekade när jag sa åt henne att köpa!
Nu var ju inte butiken öppen då hon tog bilden, men snäll som hon var begav hon sig ner efter lussekaffet och köade vid öppning.
Tänk att man kan bli så glad över en ljusstake! 😀
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar