19 juli 2011

En blå vas från Gabriel



Åkte in en sväng till stan idag för att storhandla mat, och åkte av en händelse förbi en loppis på vägen. Nej, vars det var faktiskt en omväg :)  Men mataffären har ju öppet till kl 22, så varför skynda?  Det är ju semester.
Och visst hittade jag lite grejor. Den blå vasen från Gabriel kommer inte att behöva känna sig ensam på hyllan. Jag har några till i samma serie.

Jag läste i någon blogg någon gång att har man tre av en sak så samlar man... Ja, så jag samlar väl på blå vaser från Gabriel då. Jag får skylla på min moster, för det var hon som gav mig den första.


Hittade även en ryakudde och ett tyg som ska bli gardiner till mitt kontor på jobbet. Kommer att bli skitsnyggt!


















Precis sådana här skedar hade min mormor. Undrar vart de blev av? Det syns inte riktigt på bilden, men det är liljekonvaljer på skaften. De är jättesöta. Köpte dem, för dels påminner de mig om mormor, och så låg de ju i en felfri orginalask :) Min 14-åring har redan "bokat" dem, så de åker ner i flyttahemifrånkistan!

2 kommentarer:

  1. Din blåa Gabriel har jag iett stort fat, jag gillar också dem. Men har inte samlat.

    SvaraRadera
  2. Jag har också lite Gabriel, om det är något du vill byta, bland annat ett fat! (Allt är nedpackat i lådor sen flytten till huset, men nånstans ligger dom) Hör av dig isåfall!

    SvaraRadera