18 juli 2011

Tänk vad man kan hitta på loppis...



För cirka ett år sedan var vi på väg hem från stan och ser en skylt med "Loppis". Naturligtvis svänger vi in. Det är djurhemmet som håller i loppisen och denna dag är även katthemmet öppet för besökare. -Vi går in och ser hur katterna har det, tycker jag. Och där inne i en av burarna sitter en mycket liten och jättesöt svart-vit kattunge och skriker när hon ser oss. Personalen är inte sena utan frågar om vi vill klappa henne.
Ja det är klart att klappa henne kan vi ju... Hon lägger sig tillrätta på min arm och spinner! Behöver jag säga hur det hela slutade? Sexhundra kronor kostade hon, det dyraste jag köpt på loppis! Men hon var värd varenda krona, för visst är hon söt?
Vad hon heter? Loppan såklart!

3 kommentarer:

  1. Loppan är jättesöt och väldigt lik den katt som min sambo hade innan han flyttade hemifrån. Hon blev 16 år :)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur ni hade att ni åkte in just där. Så söt.

    SvaraRadera
  3. Katter är det bästa man kan ha, slår alla loppisfynd! :) Min svägerskas katt heter Loppis, min egen lilla vildkatt, som bestämde sig för att flytta till oss, döpte sig själv, han jamade så hiskerligt, så han heter Maowis! ;)

    SvaraRadera