24 november 2013

Helgens turer


-"Hej, får jag följa med dig hem?" sa denna tomten till mig när jag var på loppis på  Brunneby musteri i lördags. Och visst fick han det!


På samma loppis vid ett annat bord stod en dam och packade upp sina saker. På bordet hade hon riggat upp flera hyllor som hon höll på att ställa allt i ordning på. Snacka om att hon fick en snopen min när jag frågade vad en av hyllorna kostade! Dem hade hon inte allt tänkt sig att sälja. Men hon var inte svårövertalad, så nu är den min.


Jag är MYCKET svag för Kastehelmi, och speciellt ljuslyktorna. De finns ju att köpa nya, men det är jag lite för snål för så jag kollar efter den på loppisar. Snacka om lycka när jag igår hittade den i orange och turkos för en femtilapp stycket. Den orange går lös för nästan trehundra kronor annars...
Och sedan är det den klart snyggaste färgen också, tycker jag.


Även söndagen bjöd på en liten loppistur, nämligen jul- och prylmarknad på gamla garnisonsområdet i Linköping. Fast jag hade på mig mina allra bästa "fyndglasögon" så var allt jag hade med mig därifrån två små tomtar, så kan det gå ibland.


Efter det hann jag med en snabbtur till Ljungsbro folkets park, där jag också läst att det skulle vara loppis. Många bord och mycket saker, men inte så mycket som föll mig i smaken. Allt jag hade med mig därifrån var ett par nya vårgardiner till köket och en Sunflower-ljuslykta. Jag blev iallafall inte ruinerad!

4 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att det snart är första advent så att man äntligen kan "jula" hela huset! Ljus och värme, tomtar, dukar, gardiner - ja hela tjottaballongen. Glögg och pepparkakor och en ny julskiva i spelaren varje dag. Men. du missade julmarknaden på Kornettgården. Därifrån hade du nog också kunnat få med dig några fynd. Kanske inte så gamla, men definitivt juliga.

    SvaraRadera
  2. Ljuslyktorna är så fina. Sen är jag ju svag för de små plasttomtarna med så snälla ansikten.... Ja julen e bra mysig....

    SvaraRadera
  3. Kastehelmi-lyktorna är underbara, riktigt bra fynd! :D

    SvaraRadera
  4. trevliga små tomtar i alla fall! de hade fått följa med mig hem också. är ju tokig i gammalt julpynt!

    SvaraRadera