4 juli 2013

Midsommar


Jag samlar ju på servisen Midsommar och har på senaste tiden lyckats hitta både kaffekoppar och gräddkanna/sockerskål. Var på bakluckeloppis i Cupolen igår, och då fyndade jag ytterligare en koppstorlek i serien. De är väldigt små, espressostorlek skulle jag vilja säga. Men servisen är ju från 70-talet, drack man espresso då? Eller är det bra väldigt små koppar avsedda för "vanligt" kaffe? Jag vet inte, men söta är de iallafall. Sen är det ju alltid lika kul när man kan komplettera sin samling med en hel drös nya delar. Och priset tyckte jag också var helt okej, femtio kronor för sju koppar och åtta fat.


Här ser man skillnaden i storlek med de kopparna i serien somhar "kaffekoppsstorlek".

1 kommentar:

  1. Jag skulle gissa att det är moccakoppar, de användes för den där lilla kaffetåren direkt efter middagen.

    SvaraRadera