11 augusti 2013

Helgens fynd

I fredags var jag förbi Hjärta till hjärta i Kisa. Jag var inte där på länge och det lär nog dröja innan jag går dit igen. Anledningen är deras prissättning. Eller rättare sagt, deras totala okunskap vad gäller prissättning. Hutlösa priser för saker som kostar en tia på andra ställen.

 Men det är klart, okunskapen gynnar ju oss köpare ibland! Jag hittade tex dessa två Kekkeritskålar för femton kronor stycket. Där hade de gått bet, men hade Iittalamärket varit kvar hade de säkert kostat hundra kronor stycket, det är jag säker på!

 En söt ugnsform fick också följa med hem därifrån. Har flera likadana fast i andra storlekar redan.
I lördags var jag en sväng till Djupdalens loppis. Och därifrån går man aldrig tomhänt. Billigt är det också!

Så fast jag bara tänkt spara på en av varje av Festivoljusstakarna kunde jag inte låta bli att köpa dessa två enringars. Inte när priset var tjugofem kronor stycket.

 En tysk hänkelvas i ungefär samma utförande som en golvvas jag redan har hittade jag också. Färgerna är ju förstås starkare, men i solljuset blev de så himla starka att jag mättade ner bilden lite. Eller rätt så mycket faktiskt när jag tänker efter (det är kul med photoshop!)

Och tänk, nu har jag trillat dit. Har länge spanat på Sunflowerljuslyktorna på loppisar men inte köpt nån. Jag har försökt att intala mig att jag inte ska börja spara på fler ljuslyktor, att jag har så det räcker. Men idag gick det inte längre, det här är min första, och fler lär det nog bli...
Är det förresten någon som kan tala om för mig hur många olika storlekar (och färger) det finns?

3 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du har gjort! Jag har också köpt både Sunflower och festivo i helgen :)Jag såg i en traderaannons att det stod 6 storlekar Sunflower, men på fotot såg det ut som om 2 av dem var lika, så jag gissar på 5 storlekar när man räknar höjden på bottenpartiet, på överdelen kan det skilja flera centimeter i samma storlek. Två skålar sunflower hittade jag också nyligen-billigt på Myrorna :). Jag har nu också lite dubletter i festivo,3 ettor (tror jag) 2 tvåor och en trea, men jag tänkte också bara ha en av varje :).

    SvaraRadera
  2. Ibland kan man ha tur på ställen som är hutlöst dyra. Det är bra att gratulera till fynden :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar tex. sällan gå in på antikaffärer utan föredrar loppisar men helt klart kan även de överraska, av erfarenhet. Kanske en hörna med mindre intressanta prylar å detaljer som de inte vill eller kan se värde i,,,
    Hutlösa priser på loppisar är just typiskt då dom bara ser bara en tillverkare och inte varans skick. Ja, då kan det bli bra pinsamt och det händer titt som tätt här i Falun,,, Man slutar aldrig att förvånas.
    Gillade förresten ditt vasinköp - blir verkligen effektfullt med samstämmiga detaljer i rummet! :)

    SvaraRadera