24 november 2014

Söndagsloppis i Linköping



När  man älskar Kastehelmiljuslyktorna och försöker samla på sig alla färger som går, och det UTAN att gå och köpa dem till ordinarie pris på närmsta inredningsaffär. Då vet man också att det är extra svårt att få tag på den röda på loppis till superpris nu så här i juletider. Den som kostar 300 kronor i närmsta inredningsbutik..
Men vet ni vad, det hände idag! Plötsligt stod den där, alldeles ny med kartong och allt till ett jättelitet pris! Ibland ska man ha tur!



Och så fick några tomtar följa med hem också. Bara för att de kommer att passa in så bra, här hemma.



Svag för Paddington är jag. Och då struntar jag i att det egentligen är en liten plastleksak jag köpt. För han kommer att platsa på prylhyllan bland de "fina" fynden han också. Det vet jag.



Julkulor i orginalkartong. Riktigt hett byte för mig! Den uppmärksamme kan se att de kommer från Domus och att de kostade 13.75 på den tiden det begav sig.



1 kommentar:

  1. Gillar också dom lyktorna med lite retrokänsla men har aldrig sett någon på loppis, så grattis, särskilt till den röda!

    SvaraRadera