10 september 2015

Ledig dag mitt i veckan

Ledig dag mitt i veckan, det skulle man unna sig lite oftare. Maken var också ledig så tillsammans med minsta sonen drog vi iväg till en närbelägen marknad som är varje höst. Nu lockar inte marknadsstånden något alls, kokosbollar, godis och krims-krams kan jag helt vara utan. Loppisstånden däremot granskas desto noggrannare.
Dagens fynd var ett litet Uppsala Ekebyfat i serien Turkosa av Mari Simmulson. jag hade redan en vas i serien så de kommer att bli fina tillsammans. I vårt orange/bruna hem är ju dock inte turkos någon vanligt förekommande färg, men i gästrummet passar de fint.


Teakbockar finns redan ett gång här hemma, men denna liggande varianten hade jag inte förut och då är klart man köper när man hittar.


1 kommentar:

  1. Åh Turkosa! En av mina favoriter. Har två olika fat och en vas och båda faten har jag hittat till fyndpris.

    SvaraRadera