29 september 2015

En lampa med plastband :)

Senaste helgens loppistur gav lite utdelning. Med mig hem hade jag en tavla, prylhylla i teak och två ljusstakar i teak och koppar. Hittade också en Uppsala Ekebyljusstake i serien Cornus. Har redan en, men känner på mig att de blir ännu läckrare i ett par.
Köpte även en lite besynnerlig väggalmanacka modell 70-tal (skulle jag tro) på tyska. En del saker är så där härligt märkliga att det är alldeles omöjligt att inte köpa dem, almanackan var en sådan.
Som ni ser på bilden har jag också redan i september månad fastnat i tomteträsket, kunde inte motstå dessa små raringar, tre till antalet.

Men dagens bästa måste ändå vara plastbandslampan som jag hittade. Stod länge och klämde på den, innan jag frågade efter priset. När det var betydligt lägre än vad jag tänkte mig att betala prutade jag inte ens, bara köpte den!. Nu återstår bara det angenäma besväret att hitta en plats åt den, men jag känner redan på mig att det inte kommer att vara nåt stort problem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar