31 oktober 2015

Att hitta en massa dukar


Tänkte att det var en bra dag för att sortera bland dukarna idag, och lägga in några i det nya skåpet. Planerade att börja med juldukarna, och det var ju en upplevelse! Knöade ut dem från det andra överfulla skåpet, och de tog ju aldrig slut, jag hittade dukar jag inte hade en aning om att jag hade!
Bla har jag inte mindre än 20 stycken olika fyrkantiga dukar som passar till ett runt bord. Ni ser dem på bilden. Tjugo stycken, varför i hela fridens namn köper man så många!?
Nu undrar ni förstås hur många runda bord det finns här hemma. Inte ett enda!
Men ifall vi köper ett så är jag ju väl förberedd kan man säga...

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig.... Att helt oförhappandes hitta en massa som man inte tror att man hade.... å dessutom köpa fler.... Jag har bett min bättre hälft ( fniss) att hjälpa mig att INTE köpa fler lampor, julprylar och bestick för jag har fler än jag nånsin kan nyttja! Men som jag brukar ursäkta mig med - det började som en hobby men blev en sjukdom....
    Kul har man ju iallafall!!

    SvaraRadera
  2. Jag har själv massor med likadana och liknande dukar. Köper för mönstret eller färgernas skull eller om jag hittar någon billig som inte går att lämna kvar. Har alldeles för många men har haft väldigt kul när jag köpt dom och några dukar används även om dom flesta oftast ligger kvar i prydliga högar och tar plats i skåpet.

    SvaraRadera