19 mars 2016

Att äntligen hitta karaffen med stort K


Idag for mannen och jag på en loppistur och fast jag hade fyndglasögonen rätt inställda, så hade jag inte med mig så mycket hem. Men så blir det ibland, och tur är väl det...
Glas har jag egentligen så jag klarar mig flera gånger om, men det finns alltid nya att hitta. Dessa fyra köpte jag för de orange blommornas skull. Och för att de var så små och söta och faktiskt inte tar någon plats i skåpen alls!  


Gamla ytterkrukor är jag alltid på jakt efter. Hittar man då en Uppsala Ekeby för en tia är det ju en självklarhet att den följer med hem. Bra storlek var det på den också, precis lagom för en orkidékruka! Tre fat för en femma stycket åkte naturligtvis också ned i kassen.


Här ser ni dagens största och bästa fynd! Då jag samlar på Ultima Thuleseervisen så har ju vinkaraffen (den stora modellen) länge stått högt upp på önskelistan. Tyvärr är den svår att hitta till ett bra pris. Men idag var turen på min sida, en stycke felfri karaff stod och väntade på mig på ett loppisbord. Jag greppade den direkt och jag blev jätteglad när jag såg att den bara kostade 230 kronor. Säljaren som såg att jag var intresserad prutade själv ner den till 200 innan jag hann blinka och då slog jag till med en gång. Och gick därifrån med den där härliga känslan i magen när man äntligen hittat något som man letat efter jättelänge!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar