16 augusti 2011

Minizoo av Tore Borg

Jag blev så inspirerad av Porslinans inlägg med sina Tore Borgfigurer att jag tog några kort på min lilla samling.

















Först tre små hundar. Han i mitten ser ut att ha fått lite för mycket köttben...



Räven och ekorren sitter på en av stringhyllorna. Goda vänner som synes.


















En hel björnfamilj. Alla dessa djur kan man få för ett par tior på loppis, medans hans keramikfigurer av olika "kändisar" går för rätt mycket mer pengar. Det är intressant det där tycker jag vad som blir "inne" eller inte.
Jag tycker iallafall att de här filurerna är otroligt charmiga.

2 kommentarer:

  1. Jättefina allihop! Hunden till höger och den lilla räven hoppas jag verkligen att jag hittar också! Och jag tycker att priserna börjat gå upp på de här djuren också, i alla fall på Tradera. Tur att jag hittat alla mina på loppis. ;)

    SvaraRadera