13 november 2011

Vardagsrumsmakeover

Här kommer lite utlovade före- och efterbilder från vårt vardagsrum. Jag var så fruktansvärt trött på de antikbetsade furumöblerna som vi hade, möbler som jag tyckte var skitsnygga för 15 år sedan när vi köpte dem. Men det var då det, tänk vad man ändrar sig.  Möblerna vi har köpt är nya, men med lite gamla prydnader, lampor mm ser det ändå inte så "modernt" ut. Det är nämligen min fasa, att det ska se ut hemma som att man kliver in i en möbelaffär. Men när jag tänker efter så är den risken inte så stor hemma hos oss... Att det ska se avskalat och modernt ut alltså!
Nu fattas bara lite mer kuddar, ett par tavlor till och så kanske en stringhylla...

Sofforna före...





















 

...och efter




















Det gamla vitrinskåpet.






















Och det nya.

























Den gamla TVbänken.


Och den nya. Skönt med dörrar, de skymmer lite av alla spel och sladdar. 



Den här har jag visat förut. Den gråa teakstolen...


..som blev brun.


Fönstren i vardagsrummet är ganska låga...


...vilket gör dem till en perfekt utkiksplats för katterna.



Här sitter de ofta på varsin sida och spanar innan de ev bestämmer sig för att gå ut. Det är tryggt och bra bakom glaset, ändå har man uppsikt över precis hela gatan!


7 kommentarer:

  1. Förstår att du trivs nu, det blev ett ordentligt
    lyft för rummet. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Ser hemskt hemtervligt ut! Gillar alla dina keramiklyktor med röd insida!

    SvaraRadera
  3. Väldigt hemtrevligt och jag tycker att alla dina fina fynd syns mycket bättre nu!
    Vilka snälla katter du har som inte river ner allt i dina fönster! Jag har fått kompromissa lite med mina två kissar så två av fönstren i lägenheten är mina och där får de inte vara (och det brukar de faktiskt inte heller!) och i de andra två har jag bara ett par saker i mitten så de har gott om plats att sitta/ligga...

    SvaraRadera
  4. Khina:Tack!
    Ulrika:Du ska veta vad mysigt det blir när man tänt alla öjuslyktorna, och vilket härligt sken det blir av alldt det röda!
    Trillivippa: Katterna ser bara snälla ut. Om du visste vad krukor och ljuslyktor de slagit ner...
    Häftigt att du kan kompromissa med dina, det har jag aldrig lyckats med!

    SvaraRadera
  5. de nya möblerna var med tidlösa så bra val, tycker jag! :) så fin hörnan med fåtöljen med teakarmstöd är.

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken makeover! precis lagom med förändringar som gör tydlig skillnad. Det ser verkligen fräscht ut en härlig blandning av gammalt och nytt.

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt med lite förändring ibland! Jag har också möblerat om nyligen, men inte fått iordning än, så bilder har inte tagits på stöket. ;) Det gamla vittrinskåpet är jag på jakt efter för att vitmåla och sätta typ på insidan, så det blir sådär härligt shabby chic feeling. Men det får bli när nåt mer rum är klart, för nu har jag inte plats för en enda möbel till! :)

    SvaraRadera