6 april 2012

Fynd snodda hemma hos mina föräldrar




Långfredagen spenderades hos mor och far som bjöd på en supergod påskbuffé. Och då passade jag på att sno med mig en våffelvas och en solöga-ljuslykta som jag visste fanns där hemma. Fräckt va, men jag tycker att de kommer mycket mer till sin rätt hemma hos mig!





Även en djupdykning samt livräddning i påskpyntskartongen hann jag med. Min mor ser liksom inte riktigt skönheten i 70-talets påskpynt. Dessa färgsprakande stackare hittade jag tillplattade längst ner på kartongens botten.




Även denna glada påskkärring i tidsenlig 70-talsklädsel räddades undan kartongens mörker.  Å se så glad hon blev!

5 kommentarer:

  1. Visst är det roligt när man kan "rädda" gamla saker från barndomshemmet. "Min" fina kvarnlampa låg trasig längst in i mina föräldrars garderob och samlade damm, nu finns den i mitt vardagsrumsfönster, mycket bättre.Saker hör hemma där de blir uppskattade!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Man måste bara bärga allt som andas 50-70tal. Glad Påsk förresten!

    SvaraRadera
  3. Funderar på att göra en liknande räddningsaktion. Mina föräldrar har en svartvit ekebyvas som jag bara älskar.
    Brukar föreslå ett byte med min loppisintresserade pappa. Kan ha något annat som intresserar i våra gömmor :-)

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Mycket fina fynd! Jag är såld på Solöga men det har du ju sett ;) Finaste ljuslyktan :) Glad påsk!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt, trevligt att det fina pyntet fick komma fram till slut! :)

    SvaraRadera