1 maj 2012

Är det sommaren som har kommit?


Ingen loppis på jättemånga dagar, men jag budade in dessa retrosnygga gardiner  för ett par dagar sedan på Tradera. Alltid något! Kommer att passa skitbra i vårt brun-orange vardagsrum. Visst är de somriga?




Och somrigt det är precis vad det har varit här idag. Solen skiner, och överallt i trädgården kommer det upp nya blommor. Härligt!




Dagen har för min del mest tillbringats i solen med denna bok. Kajsa Grytts självbiografi. En mycket läsvärd bok av en av våra största o mest karismatiska sångerskor. Om rockstjärnelivets glada dagar, och motgångar, droger, sex och rock´n roll. Allt i en salig röra.
Vad som fascinerade mig mest, och gjorde mig lite avundsjuk, var att hon har haft förhållanden med både Thåström och Plura, två av mina absoluta "husgudar".
Var ni som mig, med när det begav sig, och fortfarande tycker att svensk punkrock från 80-talet är det absolut bästa som finns, läs boken!
Ni andra som inte har en aning om vad jag pratar om, klicka på klippen nedan o få ett smakprov på Kajsa och hennes band Tant Strul.







1 kommentar:

  1. Tack för tipset. Tror jag ska låna den på bibblan.

    SvaraRadera