23 november 2012

Förra helgen


Veckan har varit hektisk så in i den milda grad att jag alldeles glömt bort att visa förra helgens fyndskörd. Undrar om bristen på blogguppdateringar kan ha något att göra med en viss liten Kakan...
Det är roligt att ha "småbarn" i huset igen, full fart hela tiden! Hon har tom börjat få med "gammeltanterna" i svängarna, det är kul att se dem jaga varandra.
  


Förra helgen, innan arbete på djurhemmet var jag och ett av barnen iallafall på loppis i Cupolen i Linköping. Eftersom jag lider av svår "retro-tomtesjuka" fick en liten 70-talare följa med hem. En julduk märkt Byhler slank också ner i mina kassar.

 

Italiensk vas i härliga färger, 20 pix och en Tore Borgkatt, också den för en selma. Katten har jag redan ett ex av, men till det priset vore det kriminellt att inte köpa den.



Teskedar med bakelitskaft. Gafflar, knivar och matskedar har jag hur många som helst av, men just teskedar är lite svårt att få tag på. Nu har jag åtta stycken.



Fem stycken keramikfåglar från Norrmans blev jag mycket glad när jag hittade och har anslutit sig till övriga delar i samma stil. Snygg färg!


1 kommentar:

  1. Men oj, jag blir så sugen på att hitta sådana katter. Tänk att innan jag började läsa din blogg så hade jag noll koll på dessa små raringar.

    SvaraRadera