1 november 2012

Förra veckans skörd



Tänkte här presentera förra veckans loppisskörd. Det blev en blandning av lite smått och lite gott.


Blandade dukar. Än är inte dukskåpet helt smockfullt, det går allt in ett par till!



Snygga glas/efterrättsskålar. Har redan ett gäng i olika färger. Nu har jag två till.



Såsslev och sked med teakskaft. Skitsnygga och användbara.



 Två Kastehelmiskålar som pga försäljarens okunskap såldes för nästan ingenting. Sånt gillas starkt av mig!



Flera glas i serien jag samlar på. Nu har jag åtta stycken.



 Keramikplatta med ekorre. Ego stengods.



En mycket liten såskanna med teaklock. Typiskt en sådan sak som man bara måste köpa för att den är så söt. Kommer jag att använda den någon gång? Knappast! Den får stå som prydnad på stringhyllan i köket.

2 kommentarer:

  1. Mycket smått och gott. Grattis till dina fynd! Den lilla "såskanna" är en smörskirare. Man hade ofta skirat smör istället för sås till maten. Å ändå hade dom inte hört talas om LCHF....

    SvaraRadera
  2. Vad kul det är att fynda lite av varje.Extra kul som med dom finska skålarna, att få något riktigt billigt.Skeden ser ut som en del i ett salladsbestick.Snygg är den.

    SvaraRadera