4 november 2012

Portar/dörrar


Temat på veckans fototriss är portar och dörrar. Bestämde mig att koncentrera mig på mitt eget hus. För jag tycker att ytterdörren här hemma är riktigt snygg, och säkert mycket på grund av mitt starka retrointresse, men jag skulle aldrig byta ut den mot en modernare variant. Det kommer aldrig att ske.



Så kommer vi då in i huset, och där tycker jag att dörren in till vardagsrummet förtjänar en egen bild. Visst är den vacker? 

Sist men inte minst den dörr som nog används flitigast i huset. Kattluckan. Iallafall nu, när det börjar bli kallare ute, och man som katt inte riktigt kan bestämma sig om man ska trotsa kylan, och stanna ute, eller om stugvärmen är det som lockar mest. Då blir det ett fasligt spring. Och som ni ser är man inte alltid helt ren om tassarna när man kommer in. Det är lerigt ute på åkern där mössen håller till!

7 kommentarer:

  1. Haha känner igen sista bilden,samma spring här. Och dörrar borta är bra, men dörrar hemma är bäst.

    SvaraRadera
  2. Snygg tolkning...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Wow, rumsdörren var riktigt snygg!

    SvaraRadera
  4. Kul att retrodörrarna finns kvar. Kul med kattdörren :). Fin triss!

    SvaraRadera
  5. Kul tolkning på hemma plan =)

    SvaraRadera
  6. oj, vilka nostalgiminnen som poppade upp. tack!

    SvaraRadera