4 maj 2016

Vykort från förr

Jag samlar på gamla vykort. Vykort på platser som betyder något för mig, men fotade en annan tid för många år sedan. Kanske långt, långt innan jag själv fanns. Det är viktigt att bevara historien, att inte glömma hur det såg ut... Därför samlar jag på mig så mycket vykort jag hittar, för att minnas och för att kunna visa andra hur det faktiskt såg ut.


Här är min nuvarande arbetsplats. Kisa kommunhus på ett kort taget för rätt så många år sedan. Och så där härligt handkolorerat som man bara kunde göra kort förr i tiden!
Och huset idag? Ja, det är sig likt, men fasaden är delvis förändrad och ytterligare en våning (där jag har mitt kontor)är tillbyggd.


Ett annat kort från hotell Australia i danska Vejle. Jag har aldrig varit där, men hoppas vid gud att de fortfarande har inredningen intakt!! Detta kortet köpte jag för att jag aldrig sett nåt så snyggt i hela mitt liv!
Här skulle jag vilja checka in för att bekvämt sjunka ner i nån av de underbara fåtöljerna. Sippa på ett glas vin och bara njuta! Risken är väl bara att man aldrig nånsin skulle checka ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar