17 juli 2011

Det började med ett bord.


Hur väcktes egentligen intresset för äldre design? Jag vet faktiska inte, men tror att det började med ett bord. Vi flyttade in i vårt hus för tio år sedan, och när man flyttar från lägenhet till hus står man helt plötsligt med fler rum än vad man har möbler... För att inte gillestugan skulle bli helt tom ställde vi dit en rosa(!) plyschsoffa som vi fick av ett par snälla grannar (den är dock sedan länge förpassad till tippen) och så fick jag ett teaksoffbord av mormor som hon ändå skulle slänga. Jag tyckte att det var skitfult, men ja, det får väl stå så länge tänkte jag.
Som ni ser står det kvar, och övriga möbler har kommit till vartefter.




Stringhyllan på ena väggen. En blandning av lite Uppsala-Ekeby, Tore Borg mm. Som ni ser är inte gavlarna på hyllan lika, men det funkar det också.


2 kommentarer:

  1. Tur du räddade mormors bord !
    Sen har du samlat på dej mycket mer snyggt sen dess ser jag.Gissar att du inte har fler rum än möbler idag... ;-)

    SvaraRadera
  2. Christin:Ja, jag skulle vilja bo i en herrgård med sådär en 40 rum... Och loppisfynden har en tendens att brda ut sig i hela huset. Först var det bara i gillestugan, men nu står en teakfotölj o bord i tv-rummet, en stringhylla hänger i köketmm...

    SvaraRadera