9 september 2011

En cykeltur på lunchen.


Är man bara effektiv så hinner man mycket på lunchen, både att äta mat samt besöka ett par loppisar. Har man som på min arbetsplats, lånecyklar är det ju ännu bättre. Bara att susa iväg.
Idag hittade jag ett par blomkrukor till den allt större samlingen (synd bara att det ska var så svårt att få tag på fat). Två gula äggkoppar.
Fler tallrikar i serien Lansett. Jag som älskar brunt tycker att dekoren på den här serien är grymt snyggt.
En liten gullig sillburk fick också följa med hem. Har ingen aning om var den kommer ifrån. Deco Hälsingborg står det under. I väntan på julsillen får den stå på stringhyllan i köket.

3 kommentarer:

  1. Så fina fynd. Äggkopparna var jättefina. Lansett skrev jag just om på min blogg. De är verklien superfina.
    http://retrolyckan.blogg.se/2011/september/utkast-sept-9-2011.html

    SvaraRadera
  2. De där ägg-kopparna är bland de finaste jag vet, har hittat några ibland, men alltid med nagg :(

    SvaraRadera
  3. Såna där äggkopar har jag med några stycken nånstans på vinden. :) Och sillburken var dagens vill ha! Har letat, men hittar man är de alltid dyra, trots naggar och saknade lock. :(

    SvaraRadera