16 december 2011

Vad kan finnas i kartongen tro?


Det är något alldeles extra med gamla förpackningar, eller hur? Och den här kartongen är så himla snygg att den är som ett litet julpynt bara den. Men vad kan finnas inuti??

















Jo, en liten plasttomte. Huvudet sitter löst och guppar fram och tillbka om man rör på tomten. Visst är den underbar? Behöver jag säga att den är från min mormor...
Jag minns att hon hade två stycken (den andra tror jag finns hos syrran) och att de alltid stod på mormors bord i vardagsrummet. Hon var rädd om dem trots att de var av plast och alltså inte så sköra. Men jag minns att jag knappt fick röra dem. Kanske var mormor rädd att huvudet skulle gå sönder och ramla av sin fästanordning.
Visst är det kul med gamla grejor som man har en historia och en relation till?

1 kommentar:

  1. Ja, det är roligt att ha lite gamla minnen.När plasten kom så ansågs den nog rätt "fin", så man var lite rädd om sakerna. (tur för oss som gillar dem):)

    SvaraRadera