22 mars 2015

Att fördriva en söndag


I vår hall finns fyra garderober och städskåp samt fyra överskåp. Handtagen på dem är hemska och jag har länge tänkt att byta ut dem mot de betydligt snyggare stil 555-handtagen.
Och idag var tydligen tiden inne för handtagsbyte då jag sprang på en påse med tio stycken i fint skick för en hundring.



Ja, så här såg det ut innan. Ni kanske förstår att jag ville byta ut dem...
Jag skred till verket direkt, tänkte väl att det bara var att skruva bort och sätta dit de nya igen i samma hål. Nu var det ju inte alls på något vis så enkelt, så något som jag trodde skulle ta en kvart höll mig sysselsatt ett antal timmar. Det krävde som sagt var ett par tag med borrmaskinen och så upptäckte jag något som jag inte sett förut, att dörrarna var sneda i förhållande till varann. Att fixa detta funderade jag inte ens på, däremot justerade jag handtagen ytterligare (= borrade ännu fler hål) så att de kom mitt för varandra. 



Nu är timmen sen och ljuset i hallen lämpar sig inte direkt för fotografering, men jag bara måste visa hur snyggt det blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar