10 mars 2015

Samlarmarknad


I söndags drog jag iväg på antik- o samlarmarknad i Linköping. Tänkte att på en samlarmarknad måste ju en nörd som mig göra drösvis med fynd. Framför allt ett ypperligt tillfälle att utöka och komplettera samlingar, tänkte jag.
Och jo visst, de halvtrasiga barnleksakerna och skitiga kläderna från nittiotalet lyste med sin frånvaro och det var ju skönt.
Men annars köpte jag ju inte direkt ihjäl mig... Lite kräsen har jag allt blivit :)
Men två glasfärgade Royal Kronalyktor för trettio  kronor blev jag ju faktiskt glad av att hitta.
Så de fick följa med hem.


Och sex stycken Kastehelmi glasunderlägg för en hundring (med kartong) gjorde mig också glad.
Så de följde med hem.
Men det var allt och inget mer. Så kan det bli ibland.
Och när man handlat så lite, mycket mindre än vad man tänkt, kan den konstiga känslan infinna sig att man faktiskt har sparat pengar. Märkligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar