1 augusti 2016

Att fynda sängar på löpande band...


I lördags var det auktion nära där vi bor. Och av bilderna att döma i annonsen så fanns det en del teakmöbler, bla sängar som jag ju var ute efter till gästrummet.
Så jag och min dotter åkte dit. Jag som aldrig förut varit på en auktion, var lite spänd, visste ju inte riktigt hur man skulle visa att man var intresserad och ville bjuda...
Men det var inte så svårt, bara att räcka upp handen! Det gjorde jag, och vips hade jag köpt inte mindre än fyra sängar för 40 kronor sammanlagt! :)
Nu var det ju bara två av dem jag ville ha, men eftersom de auktionerades ut två och två fast utan att de hörde ihop, så var jag tvungen att köpa just fyra stycken för att få de två jag sett ut. Men en av dessa sängar köpte en annan tjej av mig för en tia, och den andra fick helt enkelt vara kvar bland de osålda sakerna.
Väl hemma visade det sig att jag helt tappat ögonmåttet, för två sängar var det helt lönlöst att ens försöka få in i rummet. Så den ena får stuvas undan så länge, och så har jag den i reserv!
Sängarna var det enda jag köpte. Jag ville gärna börja bjuda på ett par riktigt läckra 50-talsfåtöljer, men då de ganska snabbt gick upp i alldeles för högt pris (trots att de var i väldigt dåligt skick) såg min dotter till att jag inte började vifta med handen!
Och min dotter blev också mycket nöjd då hon ropade in tre ytterkrukor från Uppsala Ekeby för bara 60 kronor tillsammans.
Detta var vår första auktion, men alldeles säkert inte den sista!

1 kommentar:

  1. Visst är det kul med auktion. de är tyvärr allt för sällsynta nuförtiden. Det verkar bara vara loppis som gäller. Men där kan man också fynda. Lite tur behövs nog på båda ställena.
    Kram Eva

    SvaraRadera