5 augusti 2011

Lejonfamilj



Den här Lejonfamiljen från Uppsala-Ekeby, formgiven av Göran Andersson är nog min alldeles speciella favorit. Det började med det stora lejonet som jag hittade bland en massa tidningar o annan bråte i mina svärföräldrars bokhylla. Efter lite googlande förstod jag att det fanns fler i samma serie, sen startade jakten för att hitta de andra två. Det tog ett tag, men nu är familjen komplett.
Dessa figurer är inte alls lika eftertraktade som många andra Ekebyprylar, och det märks ju på priset också.
Det blir inget jättestort hål i plånboken :) Jag tycker iallafall att de är bedårande.
Vilket är ert alldeles speciella favoritfynd?

2 kommentarer:

  1. wow! vilken mysig blogg du har :)
    jag älskar också brunt och ORANGE!
    kika gärna in till mig: dalslands största blogg ♥
    välkommen!

    SvaraRadera
  2. hmm, den där frågan måste jag nog fundera på ett tag, man minns ju bara det man senast hittat och det är just nu mitt vita UE fat, men mina 10 kaffekoppar med fat i Rörstrands Bimbo var också ett av de bästa! :)

    SvaraRadera