20 oktober 2011

Bloggutmaning


När jag såg att nya bloggutmaningen var att fota kökslådorna reste sig nackhåren! Ja, ni ser ju själva hur det kan se ut hos oss... 


...så jag bestämde mig för att visa de lite finare besticken. de som ligger fint undanstoppade i kartonger. 
Här är några i en lite mindre variant och med träskaft. Jag tror att de är efter min mormor.





















Bestick har inte varit nånting som jag högprioriterat på loppis. Ögonen har helt enkelt inte letat efter dem. De här bakelitbesticken hittade jag dock i somras, billigt. Och med kartongen kvar... Mmmm

2 kommentarer:

  1. Blir alltid lite barnsligt glad när jag hittar retrosaker som ligger i sina originalkartonger.

    SvaraRadera
  2. ditt översta foto påminner mycket om min nedersta kökslåda :)

    SvaraRadera