9 oktober 2011

Trädgårdsbilder

Här hemma har det varit ett underbart höstväder i helgen så då kanske jag kan få bjuda på lite vackra höstbilder från trädgården.


Fuchsiorna är ju som vackrast nu. Det värsta är att jag måste klippa ner dem snart, om de ska överleva. Jag övervintrar dem i en jordkällare, en frostnatt tål de men inte flera, då måste de in. 


Det finns ju trädgårdstomtar, men vår trädgård vaktas av en liten djävul!


En del loppisfyngd gör sig bättre ute i trädgården, eller hur?


Bruna ljuslyktor, fyndade på loppis i Danmark passar jättebra mot vårt 70-talsbruna hus.





















Den här blomställningen är också köpt på loppis, förvånande va?



Här kommer ett jättebra tips: ta en gammal byrå som ni ändå hade tänkt att slänga på tippen, ställ den i trädgården och plantera blommor i byrålådorna. det blir snyggast om man väljer en blomsort som har ett hängande växtsätt, då hänger blommorna ner över lådorna. Byrån blir bara snyggare och snyggare för varje år av att stå ute. Dock så behöver min lagas lite, för den ramlar snart ihop!

2 kommentarer:

  1. läcker trädgård, vi har grejat hela dagen och städat inför vinter. Men vi har haft riktigt kallt här.

    SvaraRadera
  2. Wow, snacka om att jag blir avis på dig och dina blommor. Här har det snöat några centimetrar idag... Årets första! Fy F___N säger jag!

    SvaraRadera