23 januari 2012

Helgen som gått



Lödagen började med loppisrunda för mig och mina båda tjejer. En retrohandlare hade nämligen lagt undan två stringhyllor åt mig som hon fått in på fredagen. Sandras högsta önskan till sin 21-årsdag på söndag är ju som bekant en stringhylla så vad var det att tveka på? De var i jättefint skick båda två, men det var bara den ena vi köpte. Jag själv är egentligen på jakt efter en mindre modell med svarta gavlar. Men plötsligt händer det.. Och hon som har affären håller utkik åt mig.
Själv fyndade jag lampan på bilden. Efter att alla ljusstakar och stjärnor plockats bort har jag tyckt att det blivit så mörkt i fönstret i hallen, så där fick den sitta. Och där passar den jättebra.
Resten av dagen tillbringade vi på sammanbrottspalatset IKEA där Sandra inhandlade diverse hyllor och förvaring. Det gäller att leva "kvadratsmart" när man bara har dryga 30 kvm att breda ut sig på!
Gissa vad vi gjorde på söndagen? Skruvade ihop och upp hyllor såklart!

4 kommentarer:

  1. Sammanbrottspalatset... Haha vilket passande uttryck!! Betydligt bättre att trängas på en trång loppis. Lampan är jättefin.

    SvaraRadera
  2. vettig dotter vars högsta önskan var en stringhylla! way to go! :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt kul smeknamn på Ikea - tror faktiskt inte att jag varit där senaste två åren. (Tack och lov, mycket roligare att gå på loppis!) Mycket fin lampa, är själv på jakt efter ett par hängande fönsterlampor i snygg retrostil.

    SvaraRadera