16 mars 2012

Efter en seg vecka-äntligen lite loppis!


Efter en lång och kämpig vecka är det äntligen fredag! Har denna vecka knappt haft tid att gå in och läsa andras bloggar, alltså ligger jag nog lite efter misstänker jag... Att få tid till att få ihop ett eget inlägg har inte ens varit värt att tänka på.
Men nu sitter jag här, fredag kväll. Jag hann faktiskt med en liten fynd-runda idag, och ja, lite fick jag med mig hem!



En stor och maffig skål. Märkt UE i botten, och efter lite efterforskningar har jag fått reda på att skålen är gjord av Ingrid Atterberg någon gång mellan 1961-1964 och heter Argilla. Formen är jättesnygg, och färgerna går helt i min smak.



En annan liten skål. Från Rörstrand är den och heter Primo. Men jag tycker att det ser ut som att den ska ha ett lock också. Då skulle den ju förstås vara ännu sötare.



Den här vinkaraffen  från Åseda hittade jag också. Den är jättefin, gjort i ett mycket lätt glas, väger nästan ingenting. Sedan tycker jag att gravyren föreställande smultron och kornax gör att den är lite extra festligt vacker. Kommer nog att användas flitigt i samband med grillning på altanen i sommar...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilka fina fynd du har gjort! Har själv varit på loppis idag och imorgon bär det av till megaloppis i Tumba!

    SvaraRadera